Sunday

Jangan Main Main

Parlimen dah bubar..
Tarikh pilihanraya dah tetap..
Bagaimana dengan rakyat?
Dah bersedia ke?
Dah tau ke nak pangkah parti mana?


Perlu disedari, pilihanraya ini adalah satu2nya peluang terhebat penghjormatan bagi rakyat untuk menentukan corak kehidupan masing2 di sebuah negara yg didiami khususnya Malaysia.

Kalau selama ini kita sangat berpuas hati dengan seuasana dan tahap kehidupan yang kita nikmati.. tak pernah merungut.. sentiasa merasa aman.. keluarga harmoni.. hidup dalam suasana bebas jenayah.. bebas penipuan.. kemampuan ekonomi selesa.. pembelajaran anak2 cemerlang.. pergaulan anak2 dan msyarakat yang santun.. maka mungkin kita tak perlukan apa2 perubahan.. teruskan kehidupan yang ada.

Namun, pada yang berfikiran sedikit menjangkau.. yang melihat dengan telus TANPA MENIPU HARI DAN DIRI SENDIRI TERHADAPA KEADAAN SEBENAR tahap kehidupan dan suasana masyarakat serta negara hari ini. Kita perlukan satu perubahan.

Hari pilihanraya kita mempunyai kuasa ditangan. Bukan lagi dimulut seperti yang selalu kita rungut2kan selama ini. Bukan lagi dihati yg sering kita cemuhkan terhadap kejala sosial dan jenayah keliling kita hari ini.

Bukan lagi dititisan air mata mengenangkan saban hari kanak2 diculik dan dibunuh tanpa mendapat perhatian sepatutnya.

Bukan lagi merasa pelik terhadap pihak polis yg lebih menumpukan gerak kerja keatas golongan pendakwah daripada meningkatkan prestasi memerangi masalah dadah dan jenayah.

Kuasa memangkah bakal berada ditangan kita.
Usah sia2kan dengan gula-gula yg ditabur.. janji2 yg dibentang saban pilihanraya.
Usah lagi kita redha orang yang buruk akhlaknya.. rakus dan tamak harta sikapnya.. usah biarkan mereka ini menjadi orang yg bakal memimpin dan mengarah kita lagi. Cukuplah.. sudah berapa banyak harat negara mereka timbun dibanglo pribadi mereka.. Usah lagi ada CD permainan SEX menteri sampai ke kaca tv kita.. jangan lagi kita beri kebenaran mereka menghulur dan menerima rasuah sewenang2. Hentikan kezaliman dan percaturan sistem mahkamah dan perundangan.

Sudah lah..
kita perlukan satu perubahan dan anjakan pradigma.
Perubahan yang bakal merubah segala keluh bimbang jenayah sekeliling kita.

Yang lama perlu ditukar baru.
Yang buruk dan usang tak lagi berfungsi untuk kebaikan.
Makin hari makin membawa keburukan.
Simpan mereka ditempat yg sesuai.
Kembali pada fitrah.
Kembali pada jalan Allah

Jangan sia-siakan peluang ditangan!!
UNDILAH BA
TOLAK BN

No comments: