Thursday

Ke Leicester dgn Tuan hj Yahya bin Ali

Leicester again.

AlhamduliLlah 2 hari dah aku tiba di Leicester ni setelah lebih kurang seminggu kat Llaynbadder, Wales.

Kembaraku kali ni aku tak bersama dengan Ford Escord aku tu. Saje aku rehatkan dia kat Wales sana. Kembara aku kalini dengan Honda Accord Syafiq. Aku travel kali ni sebenarnya antara lain ialah bagi mengiringi Tuan Hj Yahya bin Ali yg akan menghadiri jemputan bagi satu program ringkas di Leicester ni.

Trip kali ni aku rilek sket.. sebab aku tak drive..Akmal yg drive. Aku jadi co-driver.. baca peta;) alhamduliLlah perjalanan kami selamat, walaupon tersilap masuk simpang sekali masa di M6 nak masuk ke M69. Sebab keliru dengan junction 7 dgn 7A . Nasib baik tak jauh lepas tu bleh patah balik..

Kami bertolak jam 9.30am dari EIHS.. sampai Leicester jam 2pm lebih. Sampai dirumah Zubir & Khairudin tido lagi. Malam tadi derang keje.. malam nanti pon nak gi keje lagi. Nasib baik pintu tak kunci.. So, masuk je la tanpa ganggu org tido. Berehat kejap. Aku kesian dengan Tuan Haji Yahya Ali ni yg dari Wales lagi kelihatan kurang sihat + batuk2.. Mungkin letih.

Emm.. sebenarnya sahabat di Bristol juga jemput dia sabtu ni ke sana. Tapi nampak dia kurang sihat ni..rasanya dia tak dapat hadir.. sebab perjalanan pon jauh. Lagi pon dia kalo bleh nak balik ke M'sia cepat sket. Kat M'sia pon byk urusan lagi.

Waktu di EIHS ada juga buat program ringkas, amanat dan nasihat dari dia, jemaah dan pimpinan di M'sia. Sepanjang duduk2..makan2..perjalanan dlm keter tu byk jugak yg di kongsi bersama.

Keseluruhannya byk berkisar tentang perkembangan2 terbaru dari M'sia.. Parti.. Jemaah.. Pengalaman.. Perancangan masa depan dan byk lagi la.. Semua membantu aku membuka minda dan menambah pengetahuan.

Hmmm... ni dah kol 12.30 mlm.. mata dah terasa ngantuk.. kawan2 semua dah naik..tido dah kot.. tinggal aku dgn Tuan Hj Yahya Ali kat bawah.. dia pon tgh surf internet kat sebelah aku ni pakai laptop Din.

Sebenarnya laptop ni baru je aku format&install balik window. Hari tu (masa aku kat Wales) zubir kata laptop ni kena virus... abis takleh nak start.. aku pon dah tatau camne nak buat.. format la senang... pergi rumah Ali Jinah pinjam cd.. rupanya dia pon tgh repair laptop.. kena virus jugak.. problem sama macam laptop ni.. virus sama kot.. Selalu kena virus.. yer la, hari2 duk on internet je.. anti virus tak pernah update.. kena la.

Sekarang alhamduliLlah laptop ni dah ok balik... bleh la nak mentenet kembali..

No comments: