Saturday

Llaynbedder, Wales.

Dah lama tak posting.. takde peluang..nak buat camne.. tambah plak skrg aku tgh musafir.. dari Lecester ke Manchester..dari Manchester ke Wales..

Kalo ikut, banyak benda nak citer kat sini.. tapi rasa macam tak cukup waktu je.. online ni pon takleh lama2 sgt.. sebab online kat EIHS punya lab..

28 ogos 05:
Bertolak dari Leicester ke Manchester dengan Ford escord aku waktu tengahari.. lupa dah kol bape.. dalam kereta penuh dengan barang Darda & Khairudin yg nak di shipingkan ke M'sia tumpang Abdul Hadi punya kargo.. jadi aku tak drive sorang2 laa.. ada la teman kotak2 dengan 2 beg aku..

Waktu di Leicester aku tah berapa lama amek masa nak keluar dari bandar Leicester tu ke Motorway.. puas pusing..semua jalan aku masuk..baruu la jumpa M1..

Perjalanan ke Manchester biasanya mengambil masa at least 2 hours. Tapi disebabkan aku terlalu banyak makan 'langsat' jadi lambat la nak sampai..

Dalam perjalanan bertemankan kotak2 tu, aku yg belom gila ni takleh la nak buat macam dlm citer Castway, sembang dengan bola.. aku tak la sampai tahap sembang dengan kotak. Tapi boring tetap terasa... nak ilangkan boring.. aku pon duk azan laa..nyanyi laa.. nasid la.. ceramah laa.. hehehe.. macam2 laa.. aku duk menjerit sorang2 dlm keter tu.. sape peduli kan.? Lepas dah lama tu baru aku teringat yg Sony Ericsson P800 aku tu ada bberapa lagu yg aku saved. Aku pon sumang la earphone kat telinga.. layan lagu Bride Of Crimson Sea.. layan gak. pastu masuk dikir barat laa.. sampai ke ringtone .mid pon aku dengar.. hehehe...

Akhirnya alhamduliLlah sampai jugak aku ke Manchester.. macam biasa... aku sebagai org baru kat U.K ni.. bukan tau sgt jln.. 'Makan langsat' lagi la kat bandar Manchester tuu sebelu jumpa rumah Syukree... tapi akhirnya sampai jugak laa..

Haritu sebenarnya kebetulan Saudara Yahya Ali ada dtg melawat Syafiq.. jadi kebetulan tu dikebetulankan lagi oleh aku untuk jumpa dia.. Masa tu dia duk rumah lain.. so aku pegi la rumah tu.. tapi masa tu dia tido. yer la. letih.. takpe la.. aku pon tumpang tido sama laa.. hehehe.. aku dgn Apis.. dah tunggu tu dia tak bangun lagi.. aku balik umah Syukree semula. Siap2 barang laa.. keluarkan kawan aku dlm keter tu (kotak2) siap2 untuk ke Wales plak.. baru je ank kuar Sedara Yahya Ali dtg. Salam2 kejap.. Syafiq pon ada.. lama tak jumpa Syafiq.. hehe.. sorry arr Fiq.. aku ni musafir.. takleh duk lama.. kejap sana..kejap sini.. sambil cari rezeki.. lain kali panjang umur jumpa lagi..

Perjalanan ke Wales kali ni aku tak keseorangan lagi.. aku ajak Darda naik skali.. sebab dia tau jalan.. Pastu Roslan ikut jugak.. jadi selesa la sket kereta Taufiq & Akmal. ok la.. barang derang pon bleh letak dlm keter aku..

Perjalanan sepatutnya mengambil masa 4.30h.. tapi kami sampai tu amek masa bape jam tah.. aku pon tak periksa.. yg aku tau.. sampai dah malam.. letih.. tido..

Kat sini O2 takde line.. aku kiranya terputus la hubungan dgn member2 yg pegang no O2 aku ni.. 'Orang' kat M'sia pon sama... tapi nasib baik aku ada satu lagi sim card Orange.. ada la jugak line walaupon kejap2 ilang..kejap2 ada... emm..tapi takde sapa nak call aku pon... sms pon 2 je masuk setakat ni... hehehe...takpe laa.. bukan ada apa2 penting pon dgn aku ni..

So far... setakat ni semua alhamdulIllah ok lagi... aku sihat.. member2 sihat.. walaupon Fizi punya muka nampak bengkak... 2 hari lepas aku dah bawak dia skali kuar gi amek ubat.. insyaAllah berkurangan la sakit dia... Masuk hari ni dah berapa hari aku kat sini..? dah dekat seminggu... aku tatau lagi bila nak teruskan kembara aku ni ke tempat lain.. semuanya aku serahkan pada yg Maha kuasa... perancangan aku..? aku tau laaa... hehehe... cuma merancang.. dia yg tentukan..

No comments: