Saturday

Eid Mubarak 2009

Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar...
Allahuakbar walillahilhamd.

Apa sekalipon yg terjadi, segala kepujian tetap kembali kepada Mu Ya Allah, Pencipta sekalian alam.. Segala yang ada ni adalah milik Engkau..

Memang lama sangat aku tak posting kat sini.
Bukan tak on.. selalu juga jenguk blog kesayangan aku ni,
cuma jari-jemari aku ni selalu gagal bekerjasama dengan minda bila dah mengadap.

Sebelum jemariku ini merancakkan lagi tariannya..
Aku nak ucap SALAM AIDIL FITRI kepada semua kaum muslimin & muslimat..
MINAL EID WAL FAIZI..

Apa yang penting...
Aku mohon maaf setulus ikhlas dari hati kecil aku atas apa jua perkara atau perbuatan dan sikap aku yang pernah membuatkan ada hati lain terguris.. terasa.. dan sebagainya.. bukanlah aku seorang malaikat.. bahkan terlalu banyak silap telah aku lakukan... ada yang memang aku sedar.. pasti juga banyak yang aku tak sedar... AMPUN MAAF DARI HUJUNG RAMBUT KE HUJUNG KAKI.. ZAHIR DAN BATIN KU POHON.

Dengan harapan, raya tahun ni lebih bermakna dan bakal menjadi suatu kenangan manis.

Tapi jgn pula sesekali kita lupa.. raya ni bukan untuk kita saja.. nun disana sini kelilingg kita seluruh dunia saudara kita yg lain masih ramai dalam kesusahan.. kesengsaraan.. ketakutan.. kemungkinan ditembak dibunuh walaupon di hari raya...

Sama2lah kita doakan kesejahteraan sesama kita didunia dan akhirat.. juga ringankan mulut membaca alfatihah buat saudara kita yg baru gugur syahid.. Alfatihah...

Ingatt... kita sememangnya memerlukan syafaat dari mereka yg diberi kemuliaan olehh Allah untuk memberi syafaat di hari hisab.. hari pembalan kelak.

Wallahu a'lam.

No comments: