Monday

kiamat sudah dekat

Gambaran hari kiamat
apabila bumi bergoncang
terkeluarlah segala isinya
semua tertanya-tanya
...apakah ini
hari ini segalanya terungkap
tentang kekuasaan-Nya
kalau sebelum ni sana sini atas muka bumi ni manusia mempertontonkan kekuasaan mereka..kerakusan mereka dan keangkuhan mereka didepan tuhan.. sesekali tuhan menunjukan kekuasaan dan kebesarannya secara jelas di depan makhluknya yg bergelar manusia...
di Indonesia manusia berperang sesama sendiri..membunuh nyawa..disana juga tuhan bisa menunjukkan kekuasaannya sebagai teguran.. Tsunami mereka saksikan..
Bagamana dengan pembunuhan yg dilakukan manusia di Selatan Thai..? rupanya di Thailand juga tuhan menunegur manusia dengan kebesaran dan kekuasaanNya..Gegaran yg berlaku di Aceh sampai juga ke Thailand..
America yg selama ini begitu gah mempamerkan pada dunia yg dialah yg terkuat.. tuhan kirimkan buat mereka angin dan air sebagai teguran..peringatan bahawa ada lagi yg lebih berkuasa..
begitu Allah menunjukkan kekuasaannya..setelah manusia buta memandang kebesaran yg tersedia ada..sesekali Allah tunjukkan secara jelas depan mata manusia supaya kita menyedari bahawa segalanya kita berada dibawah kekuasaan dan kawalanNya..fahamlah kita Allah bukan menjadikan kita dimuka bumi ni bukan saja2..ada tujuannya..kita lupa tujuan kehadiran kita dimuka bumi ni..Allah ingatkan kita..
Ya Allah..sesungguhnya hamba mu ini sering lupa dan alpa..oleh itu ya tuhanku.. berilah kami peringatan dengan rahman dan rahim mu..

1 comment:

Ibnu Aman said...

Zaidom, mung ni sebenarnyo duk ngaji manno?? sekejap situ sekejap sining.. anyway I glad that you are save from the "gempa bumi"