Thursday

Perhentian.


[Kuwait 2003]

Kadang2 aku pelik kenapa la selalu bila aku buat urusan dengan orang Paki ke Arab ke yang sama2 seislam ni lebih payah daripada berurusan dengan cina ke, matsaleh ke yg bukan islam, Kadang2 aku jadi malu sendiri bila fikir2 balik. Lagi satu tahap kebersihan, negara2 yang nama dia begitu sinonim dengan islam dan muslim bila disebut adalah lebih teruk daripada negara2 yg bila disebut nama dia kita secara spontan bleh kata negara orang kafir tapi lebih bersih. Benarlah hari ni Quran dan ajaran serta kebaikan yang ada dalam tu sebenarnya lebih diminati orang bukan islam untuk mengamalkannya.
Kita tau orang islam dulu maju dan kuat kalo kita bayangkan mungkin dengan keadaan masa tu samalah dengan negara2 barat yg maju mambangun menakluk dunia hari ini kerana mengambil contoh dari pengajaran dalam Quran yg sebenarnya dianugerahkan untuk kita orang islam. rugi..rugi serugi-ruginya...
Demi masa sesungguhnya manusia itu berada didalam kerugian, kecuali mereka yang beriman dan BERAMAL soleh, dan pesan memesan dengan kebenaran dan pesan memesan dengan kesabaran.

cakap senang laa..nak buat tuu.. kan..? :)

No comments: