Tuesday

Maafkanlah...

Saya budak baru belajar
(dedicated to my honey)
Semalam kita gembira
hati kita berbunga
bergurau mesra
bermanja
Hari ini kembali bersua
ada hati terluka
bukan kerana sengketa
kerana bait kata-kata
menghiris jiwa
Dulu pernah ada yang berkata
tajam pedang, tajam lagi mata bahasa
terkadang tersilap menyusunnya
kadang kala terlupa
ada yang tak selesa
membawa salah sangka
Aku punya satu permata
yang ku jaga-jaga
aku bangga dengannya
semalam ia bersinar indah
di tapak tangan ku
tak sengaja aku terlepas
Di tangan ini juga
yang dulu membelai
kini bagai melerai
tak kusangka terabai
kini aku terkapai
Maafkanlah disana
tak terniat mempersenda
apa lagi menghina
kebetulan belaka
hingga aku kecewa
Aku rindu
waktu dulu
macam selalu
maafkan aku...
[by thrashersufi]

1 comment:

Anonymous said...

ehem..hai..macam ada citer yang tak diciter jee..tulis la kat u punya blog! ;)