Friday

Muhammad Saleem Nadeem Bhatti


Muhammad Saleem Nadeem Bhatti
http://www.layyah.com/saleem.html
He was :
Founder Of WwW.Layyah.Com,
Mechanical Instructor GPI Layyah,
LEGEND Of Layyah,
Father of 2 kids,
Writer of 4 Technical Books,
Pioneer of CAD/CAM/CNC at GPI,
Etc, Etc ...
------------------------------------------------------------

Dia ni member aku waktu dekat pakistan. Dan aku rasa dia lah satu2nya pakistani yg tak macam pakistani. maksud aku dari segi cara dia berfikir, pergaulan dengan orang dll.
Waktu di pakistan, aku tak ramai member pakistani. bukan sombong tanak kawan dengan derang. tapi derang ni memang jenis takleh kawan. tambah plak aku ni orang luar. abis tu sebab apa? keling, biasa la..keje nak belit je.. cakap besar ada la.. tapi member aku ni lain sket laa.. memang bleh buat kawan masa senang dan masa susah.

Teringat aku satu hari tu, aku baru sampai Islamabad dari M'sia..sampai airport pagi buta.. amek texi nak ke hostel aku.. skali sampai kat hostel, gate kunci.. pak guard tah kemana. nak tunggu cerah lambat lagi. tambah plak waktu tu winter..sejuk gile babas arr.. aku tatau nak gi mana. last2 teringat aku kat Nadeem ni.

sebelum tu aku tak pernah lagi mintak tolong dgn dia, kali ni aku ada dia je member waktu tu.. so aku call dia..citer masalah aku. waktu tu kol 3am lbih kot.. lepas tu sanggup dia dtg amek aku dgn motor buruk dia tu bawak aku ke lab komputer dia somewhere kat islamabad tu.. bagi kunci kat aku.. suruh aku duduk situ.. dlm tu ada heater..bilik air&tmpat bancuh kopi.. ok laa.. bleh main tenet free lagi.. pastu dia balik umah dia tinggal aku situ sorang2.. dia tak ajak la aku gi umah dia sebab dia dah kawin..rumah dia pon kecik je.

Apa yg aku nak citer kat sini.. masa tu aku baru je kenal dia tak sampai setahun.. tapi dia bleh caya kat aku, bagi kunci lab komputer dia kat aku pastu tinggal aku sorang2.. kalo aku jahat? curi komputer dia yg masa tu dekat 40 buah komputer tu..tak ke naye. ermm.. dari segala cerita dan pengalaman aku masa duk pakistan.. ni la salah satu citer yg aku ingat lagi..

anyway..Nadeem sabbb.. thanx alot for everything u've done many kind things for me as long we were been a friend.. as a friend.. as a brother.. as a father.. u can be anyone of thats!

OK..! tu cerita haritu... kenapa baru harini aku nak tulis benda ni.. hehe.. sebab harini aku jumpa lagi dengan Nadeem ni.. rupanya idup lagi mamat ni.. kat U.S.A dia skrg.. urusan bussines.. Aku tau berita kematian dia ni pon melalui website dia Layyah.com tu.. harini aku chat dgn dia.. dan baru aku tau kenapa dia letak kat web dia yg dia dah passed away.. sebab Pakistani memang susah giler nak masuk U.S.. susah dgn pakistani sendri sebenarnya.. untuk mengelakkan banyak perkara yg tak best berlaku.. dia menghilang diri..pastu apply visa U.S.. pastu terbang sana dengan harapan dan matlamat. Dan skarang dia dah muncul balik dengan 70% kejayaan.. dia ada projek besar sebenarnya.. nanti2 la aku tulis kat sini.. sementara ni aku tulis kat aku punya blog peribadi dulu.

Lastly.. all i wanna wish is Good luck and be Zabardas always..!!
So whattt..!!!

No comments: